طراحی گرافیک چیست

 تهیه و تنظیم مطلب : وب سایت ivisit.ir ( لطفا در صورت کپی برداری از مطلب نام وب سایت منتشر کننده ( www.ivisit.ir ) را نیز ذکر نمائید )

 طراحی گرافیک که به عنوان طراحی ارتباطات هم شناخته شده است ، هنر و تمرین برنامه ریزی و طرح ریزی ایده ها و تجربیات با محتوای متنی و بصری است. فرم ارتباطات می تواند فیزیکی و یا مجازی باشد و شاید شامل تصاویر ، کلمات یا اشکال گرافیکی شود. تجربه می تواند در لحظه اتفاق افتد و یا در دراز مدت. کار به هر مقیاس و اندازه ای می تواند ارائه شود ، از طراحی یک تمبر ساده ی پستی تا سیستم ملی علامت های پستی ، و یا از طراحی آواتارهای دیجیتالی تا محتوای دیجیتالی و فیزیکی یک روزنامه ی بین المللی. طراحی گرافیک ممکن است برای هر هدفی انجام پذیرد ، از اهداف تجاری ، آموزشی ، فرهنگی گرفته تا اهداف سیاسی. طراحی که به منظور القای تجربه ی آنی انجام می پذیرد ، در شناخت و درک بسیار آسان تر است و ماندگاری بیشتری دارد. بیش از یک صد سال ، طراحان نوع ، شکل ، تصاویر بر روی پوستر ها تبلیغات ، بسته ها و دیگر وسایل چاپی به همراه تجسم اطلاعات و گرافیک برای روزنامه ها و مجلات را تنظیم و مرتب کرده اند.

گرافیک های متحرک از پیش تعیین شده و ساخته شده اند ، اما برای القای تجربه در یک بازه ی زمانی خاص  مانند آنونس معرفی فیلم ها و یا ویدیوی همراه با یک متن روزنامه برای بالاتر بردن حس تجسم ، طراحی شده اند. طراحی کتاب ها و مجلات هم سابقه ی طولانی دارند.  چه فیزیکی و چه دیجیتالی ، این ها اشایی هستند که قرار است در طول زمان از آن ها لذت ببریم ، در طی زمانی که خواننده کنترلی بر روی زمان ، فضا و توالی تجربه دارد. در کتاب ها ، معمولا محتوا قبل از طراحی می آید ، در حالیکه در مجلات ، این طراحی است که نوع و لحن محتوای نوشته نشده را تعیین می کند. برخی از ساختارهای وب سایت های تجاری یا کاتالوگ های نمایشگاه هم در این زمره قرار دارند ، مانند موزه های فیزیکی و یا دیجیتالی نشان می دهند که اطلاعات تغییر نمی کنند. تمام آنها محتوای ثابت دارند ، اما کاربر و یا خواننده در این میان راه خود را می یابد. بسیاری از طراحان سیستم هایی را تولید می کنند که به معنای حس تجربه در طول زمان اند ، اما محدود به ساخت اشیا نیستند.

یافتن مسیر و راه ، که یکی از اشکال گرافیک های محیطی است ، به هر علامت و یا نماد بکار گرفته شده در ساختمان اشاره می کند. از آنجا که هر نشانه یا سمبلی در ساختمان های خصوصی و دولتی کار طراحی است ، تمام آنها جزیی از سیستم بزرگتر درون ساختمان محسوب می شوند. طراحی سیستم ، ارتباط بین تمام آن اجزا ، دقیقا همان جایی است که طراح ارزش گذاری می کند. به طور مشابه ، زمانی که تمام آثار مکشوفه از یک نام تجاری و یا سازمانی ، مانند کارت ویزیت ، نشانه ، لوگو و یا تبلیغات به عنوان بیان فردی از طراحی به حساب می آیند، این علایم چگونه با هم و در زمان کار طراحی تجربه می شوند. هیچ بخشی از این طراحی بدون در نظر گرفتن بخش دیگر نمی تواند ایجاد شده باشد ، و یا بدون این فکر که مشتری چگونه با این طرح ارتباط برقرار می کند ، هیچ طراحی صورت نمی پذیرد. زمانی که محتوا سیال است ، طراحان مسئول طرح های تعاملی هستند چراکه این محتواها در برخی از موارد تغییری دقیقه به دقیقه ای دارند و شاید حاوی رابط هایی برای کمک به کاربران در درک پیچیدگی های این طراحی ها باشند.

این کار خود را با اضافه کردن عنصری دیگر از دیگران متمایز می کند : پاسخ دادن به فعل و انفعالات بیننده.  طراحی تحریریه برای وب و موبایل ملموس ترین مثال از کار مشتق شده از محتوا در این زمینه است و شامل انتشار وب سایت ، نرم افزارهای موبایل  و بلاگ ها می شود.  برخی از طرح ها شامل  ارائه ی جریانی از اطلاعات و یا به عبارتی تجسم داده ها می شوند. دیگر طراحان بر روی محصولات دیجیتالی ، که خدمات دیجیتالی و یا سکوهایی است که می توان آن ها را به داخل بازارها روانه کرد. طراحی محصول  و یا وب و موبایل مربوط به طراحی نرم افزار می شود. در برخی از مواقع طراحان مختلف بر روی  طراحی رابط کاربر (UI) که عمدتا به طرح بندی فردی صفحات اشاره می کند و طراحی تجربه ی کاربر (UX) و یا مجموع تجارب کاربر در حالیکه در بین وب سایت ها و نرم افزارها در حرکتند، کار می کنند.

   Type design: این نوع طراحی معمولا جنبه های تمام این چیزها را در بر میگیرد. در حالیکه شکل ساده ی یک نامه مفهوم خاص خود را دارد، طرح حروف هم مانند یک نام تجاری ، از روابط بین کارکترهای که با هم کار می کنند تا معنی را شکل دهند ؛ تشکیل شده است. و مانند نرم افزار ، طراحی های حروف دارای مجوز هستند و می توانند بر روی کامپیوترهای فردی نصب شوند. بسته به مقیاس زمینه ای که در آن یک طراح کار می کند ، یک کار ممکن است یک و یا چند تا از این ها را در یک دوره ای از سال داشته باشد. شرکت های بزرگ ، تیم ها ، نهادها یا استادیم ها ممکن است بر تخصص تکیه کنند ، در حالیکه گروه ها و استادیم های کوچکتر ممکن است به توانایی هر فرد ، حتی اگر خبره نباشند ؛ برای به انجام رساندن یک کار تکیه کنند.

  مشاغل طراحی : بسته به چهار چوب کسب و کار و مرحله ی انجام حرفه ، طراحان می توانند خود را در میان عناوین شغلی بسیار ببینند. در بسیاری از نشریات ، موسسات ، و یا نهاد ها و سازمان ها ، یک طراح آماتور به راحتی می تواند تبدیل به طراحی ارشد و پس از آن به یک کارگردان هنری و بعد یک مدیر خلاق تبدیل شود. بسته به صنعت و یا وسایل مورد استفاده ، ممکن است یک طراح آماتور را با نام طراح گرافیک ، طراح UI/UX  ، طراح بصری ، طراح حرکت ، طراح دیجیتال ، طراح وب ،  انیماتور ، هنرمند تولید  و یا گرافیست بخوانند.  برای چگونگی پیدا کردن یک موقعیت ورودی ، لطفا در ابتدا  نگاهی به چگونگی یافتن شغل خود بیاندازید. در سطح میانی ، ممکن است عنوان مشخص تر باشد ، طراح اطلاعات ، طراح تعامل ، طراح محصول ، طراح گرافیک محیطی ، معمار اطلاعات ، طراح پکیج ، طراح نمایشگاه ، طراح تجربه و یا استراتژیست محتوا. در سطح اجرایی ، طراحان جایگاه هایی از قبیل ؛ مالک / بنیانگذار، مدیر خلاق اجرایی ، رییس طراحی و یا مدیر خلاق را پر کنند.  و سر انجام کسانی هستند که با طراحان در موقعیت های مربوطه همکاری می کنند مانند : هماهنگ کننده ی تولید، توسعه دهندگان ، هماهنگ کننده ی بازاریابی ، مدیران پروژه ، تولید کننده ، استراتژیست. برای این عناوین هیچ تعریف متمرکزی وجود ندارد ، بنابراین این عناوین به طور ثابت در حال تکامل اند . هر چه محیط صنعتی که این مشاغل در آن ها کار می کنند سریع تر تغییر کند ، این عناوین و تعاریف نیز بیشتر تغییر می کنند.  مقیاس هم نقشی بر عهده دارد. هر چه طراحان در یک تیم و یا در یک شرکت بیشتر باشند ،  به همان نسبت تعداد عناوین متمایز بیشتر خواهد شد.

 تهیه و تنظیم مطلب : وب سایت ivisit.ir ( لطفا در صورت کپی برداری از مطلب نام وب سایت منتشر کننده ( www.ivisit.ir ) را نیز ذکر نمائید )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *