از این ۵ اشتباه در تهیه کارتهای ویزیت، اجتناب نمایید. کارت های ویزیت شما باید یکی از پر استفاده ترین و شخصی ترین ابزارهای بازاریابی شما باشند . آن قدر اهمیت دارند که تنها در ابعاد ۵٫۵ در ۸٫۵ سانتی متر بیانگر همه آن چیزهایی هستند که شرکت شما قصد بیان آن را دارد. در ادامه لیستی از ۵ اشتباه در مورد کارت های ویزیت وجود دارد که در زمان طراحی کارت ویزیت بعدی خود باید از آن ها اجتناب نمایید:

۱- رنگ آمیزی بی دقت رنگ و ترکیب اولین چیزهایی هستند که مخاطبان شما وقتی کارت شما را می بینند به آن توجه می کنند و بعد از آن نیز، هر گاه به کارت ویزیت شما فکر کنند بیشترین چیزی که به ذهن آن ها می رسد همین است. اگر آرم دارید، رنگ های کارت ویزیت شما باید با رنگ های آرم شما هماهنگ باشد. اگر آرم ندارید، یک آرم تهیه کنید و سپس رنگ های کارت ویزیت را با آن هماهنگ نمایید. تصویر کارت شما باید با نام تجاری شما هماهنگ باشد. از رنگ های خیلی روشن و یا خیلی بی روح اجتناب کنید و از کالیته رنگ برای انتخاب و ترکیب رنگ کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که طرح های کارت ویزیت می توانند هم ساده و هم ظریف باشند و اغب استفاده از یک رنگ هم کافی است.

طراحی و چاپ کارت ویزیت

۲- کاغذ و چاپ نامناسب در مسئله تهیه کارت ویزیت، تهیه آن به تنهایی ایده خوبی نیست، خصوصاً در مرحله چاپ آن. چاپگر ساده شما نمی تواند به پای کیفیت جوهرهای چاپگرهای حرفه ای برسد. بنابراین کارت ویزیت شما مات شده و هرگز به طراوت و شفافیت کارت ویزیت های حرفه ای نخواهد رسید. کاغذهای چاپ خانگی معمولاً نازک بوده و لبه های آن ها سوراخ است و کارت ویزیت و به تبع آن، تجارت شما ضعیف و رنگ و رو رفته به نظر خواهد رسید. بنظر من کارت ویزیت شما همیشه باید بر روی کاغذهای ضخیم و یا لمینیت مات یا براق چاپ شوند تا شرکت به بهترین شکل به نظر برسد. در غیر این صورت تجارت را به رقبای خود که از چاپ حرفه ای و تضمین شده استفاده می کنند خواهید باخت.

طراحی کارت ویزیت

۳- فونت های بزرگ/کوچک هیچ چیز مثل فونت های جلف و خیلی بزرگ یا فونت های خیلی ریز که نتوان آن ها را خواند به نظر غیرحرفه ای نمی آید. در اکثر موارد باید فونت را برای داشتن یک کارت ویزیت قابل توجه و قابل خواندن، بین ۱۰ الی ۱۴ قرار داد.

5-simple-minimalistic-business-card-designs

۴- شعار نداشتن بدون وجود یک ژانر یا شعار موثر، کارت ویزیت شما فقط یک کارت تماس ساده خواهد بود. مطمئن شوید که از یک شعار انگیزه دهنده استفاده کرده اید که در ذهن حک می شود و در صورت نیاز به محصولات و خدمات شما، به ذهن مردم تداعی خواهد شد.

۵- عدم غلط گیری همیشه قبل از چاپ، کارت ویزیت خود را غلط گیری کنید تا مطمئن شوید که همه اطلاعات مربوط را نوشته اید و همه اطلاعات به درستی نوشته شده اند. تصور کنید فراموش کردن سایت، یا شماره تلفن در کارت ویزیت یا غلط نوشتن شماره خیابان در آدرس چه عواقبی در پی خواهد داشت. املای غلط نیز می تواند برای شرکت مضر باشد، پس مطمئن شوید همه حروف، اعداد، کلمات، و جملات چک شده و مجدداً بررسی شده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *