با استفاده از روانشناسی رنگ می­توانیم نحوۀ درک رسانه­ های مشابهی مانند وب­سایت و بروشور را بفهمیم. رسانه واقعاً اهمیت چندانی ندارد، توقع شما این است که مطالب بازاریابی و برندینگ (خواه به صورت چاپی و خواه در وب) چشم گیر باشند. با وجود این، بایستی بسته به زمینۀ پروژه­ای که کار می­کنید، در انتخاب رنگ­هایِ مناسب دقت کنید.

پس، تفاوت بین نمایه­ های رنگ در وب با نمایه­ های چاپی چیست؟

سه مد رنگی وجود دارد:

  • CMYK
  • RGB
  • PMS

 CMYK، مد چهار رنگی است که تنها از جوهرهای فیروزه­ای، سرخابی، زرد و سیاه برای چاپ استفاده می­کند و کاربرد اصلی آن چاپ بروشور، کارت ویزیت، پوسترها و دیگر محصولات چاپی بر روی کاغذ است که بصورت افست چاپ می گردد.

RGB، که از ترکیب رنگ­های قرمز، سبز، و آبی استفاده می­کند، در دستگاه­های دیجیتال و نمایش­گرهای کامپیوتری استفاده می­شود و بسیار روشن­تر از مد رنگی CMYK است.

در نهایت، از سیستم تطبیق پنتون (PMS) برای تطبیق رنگ­های موجود در محصولاتی مانند تی­­شرت و دیگر مواد نقاشی ­شده استفاده می­شود. در این مد رنگی، گاهی اوقات از ترکیب جوهر های مخصوص ، یا رنگها نیز به منظور تطبیق درستِ رنگ­های منحصر به فرد استفاده می­شود.

در پروژه­های طراحی گرافیک، آگاهی از روش کار پالت­های رنگ موضوعی مهمی است. اینجا راهنمای فوق­العاده­ای دربارۀ بهترین شکل استفاده از RGB، CYMK، و PMS (پنتون) ارائه شده است.

تفاوت در رنگ های cmyk و rgb

1 پاسخ به تفاوت رنگ های CMYK و RGB و Pontoon
  1. مطلب بسیار مفیدی بود
    سپاسگزارم


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *