کارت های ویزیت همواره یکی از بهترین روش های معرفی مشاغل و افراد بوده و هست. اما این کارت ها تنها به یک نوع خاص منحصر نبوده و طبقه بندی های مختلفی را شامل می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است و مختص یک نوع کسب و کار می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع کارت های ویزیت تبلیغاتی را برای شما بگونه ای خلاصه وار شرح دهیم و به بررسی هر کدام از آنها بپردازیم.

مشخصات یک کارت ویزیت مناسب

کارت های ویزیت می توانند بصورت فیزیکی یا مجازی باشند. امروزه کارت های ویزیت به وفور در بین اهالی مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کارت های ویزیت اندازه های بسیار کوچکی دارند. در نتیجه لازم است تنها، اطلاعات مهمی در آنها درج شود. این اطلاعات باید کوتاه و مختصر اما تاثیر گذار باشد. در یک کارت ویزیت نیازی به درج تمامی مسیرهای ارتباطی شما با مشتریان نیست بلکه درج تنها دو یا نهایتا سه راه ارتباطی برای این امر کافیست. مورد دیگری که باید در کارت های ویزیت رعایت شود رنگ کارت ها می باشد. بطور مثال زمانی که شما قصد چاپ کارت ویزیت برای خدمات عروسی را دارید نباید از رنگ تاریک و کدر استفاده نمایید یا اگر برای مشاغلی که ارتباطی با عزاداری دارند نمی توانید از کارت هایی با رنگ های شاد مانند بنفش استفاده کنید.

تقسیم بندی کارت های ویزیت به چه شکل است؟

  • کارت ویزیت ساده
  • کارت ویزیت تصویری
  • کارت ویزیت لمسی
  • کارت ویزیت چند منظوره

کارت های ویزیت ساده چگونه کارت هایی می باشند؟

این نوع از کارت ها به آن دلیل ساده نامیده می شوند که تنها با جوهر سفید بر روی زمینه های مشکی و کرم رنگ تهیه و چاپ می شود. این نوع از کارت ها نمونه های اولیه کارت های ویزیت بودند و امروزه کمتر مورد توجه فعالان اقتصادی قرار می گیرند. دلیل این امر نیز ورود کارت های گرافیکی به بازار می باشد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم نمود.

ویژگی های کارت های تصویری چیست؟

اینگونه کارت ها یکی از پرکاربردترین کارت های ویزیت در بازار ایران می باشد. در این کارت های ویزیت چهره شما بصورت واقعی یا کاریکاتور و نقاشی به تصویر کشیده می شود. اینکار یکی از اصول بازاریابی می باشد که باعث می شود مشتریان با چهره ی شما ارتباط برقرار کنند. البته نه تنها چهره ی شما بلکه امکان درج لوگوی شرکت شما بر روی این کارت های ویزیت نیز وجود دارد.

کارت ویزیت لمسی هدیه ای برای مشاغل خاص

بتازگی کارت هایی وارد بازار شده اند که تنها از کاغذ تهیه نشده اند. بلکه در انها از سایر مواد طبیعی مانند فلز و چوب نیز استفاده شده است. ویژگی خاص این نوع از کارت های ویزیت مربوط به لحظه لمس آنها توسط مشتری می باشد. در زمانی که مخاطب اقدام به دست گرفتن کارت ویزیت می نماید با حالتی مواجه می شود که در مورد سایر کارت های ویزیت با آن مواجه نبوده است و این خود یک خاطره ی ذهنی خاص برای مشتری ایجاد می نماید و تاثیر گذاری کارت ویزیت را دو چندان می کند. بطور مثال ممکن است کارت های ویزیت از فلزی که با لیزر مشخصات بر روی ان حک شده باشد ساخته شده باشد. البته مدل دیگری از کارت های ویزیت لمسی نیز وجود دارد که همان کاغذ می باشد اما با عاج هایی که بر روی خود دارد سبب می شود فرد در هنگام لمس کردن کارت احساس خاصی پیدا کند.

کارت های چند منظوره به چه کارت هایی گفته می شود؟

این نوع از کارت ها تنها برای معرفی شما و شغلتان طراحی نمی شود بلکه یکی از هدف های ان ارائه چند خدمت در یک کارت می باشد. بطور مثال این کارت ویزیت نه تنها معرف شما بوده بلکه می تواند کوپن تخفیف یا نقشه محل کار شما نیز باشد. اینگونه کارت ها برای برندهای تجاری معمولا طراحی می شوند و افراد عادی کمتر از اینگونه کارت ها استفاده می نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *